Dag 2 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu Dag 2 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu

Dag 2 Vancouver

Door: Ca

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

22 Juni 2015 | Canada, Vancouver

Na een ietwat onrustige nacht zijn we al vroeg wakker. Na een lekkere douche kunnen we op pad om een ontbijt te scoren. Op de hoek met Denmanstreet vinden we al snel een gezellig ogende koffiebar. Dus naar binnen en aan de koffie met een croissantje. Leuk om op deze manier je dag te beginnen!

Na het ontbijt wordt t tijd om opzoek te gaan naar een halte van de Hop on- hop off bus. We kunnen geen halte vinden dus besluiten we de openbare bus naar de Capilano Suspension Bridge te nemen. Een hangbrug van ongeveer 170 meter lang die ongveer 70 meter boven een ravijn hangend in een prachtig naaldbomen bos. Na een klein half uurtje staan we bij de ingang. Ca is een beetje bang maar ja, als je wat wilt zien zal je er toch overheen moeten. Het is nog rustig bij de brug toch wiebelt het alle kanten op, zeker als we in t midden staan. Aan de andere kant kunnen we een wandeling maken die ons diverse mooie uitzichtpunten op de brug en de ravijn oplevert. Onderweg "golft" de weg soms nog voor je gevoel. Ro en Ro nemen hierna t boomhuttenpad, een wandeling op een meter of 5 hoogte. Hierna weer terug over de brug waar inmiddels al een flink aantal mensen staan om de brug op te mogen. Dit is ook meteen te merken op de brug, heel veel mensen en heel veel gewiebel! Maar we komen heel aan de overkant. De mannen hebben nog niet genoeg hoogte gehad en gaan nog de cliffwalk en canyon look out bewonderen. Ca blijft de rest van de dag met 2 beentjes veilig op de grond. Als de mannen terug zijn besluiten we te lunchen op t park en met een shuttlebus gaan we terug naar Vancouver. Ineens zien we een halte van de hop on hop off bus!

Meteen maar mee. Tijdens de 90 minuten durende rondrit zien we de stad van een andere kant en krijgen we allerlei weetjes te horen. Wat een belevenis, wat een stad! Een echte metropool! Na t rondje willen we uitstappen in Stanleypark om de totempalen te bewonderen. Wa hadden verwacht dat t er meer zouden zijn maar ze zijn wel prachtig. We zien net weer een bus langsrijden en de volgende komt pas over 20 minuten dus tijd voor een geocache! Net als we staan te zoeken komt er een jong stel aan, ze lachen een heetje, dan valt mijn oog op zijn telefoon. Aha mede cachers! Het duurt even voor we Ro horen roepen I've found it! Onze eerste Canadese cache. Als we afscheid willen nemen krijgen we van het stel een munt aangeboden ter ere van t 150 jarig bestaan van de Canadese vlag. Wauw wat een cadeau! Hierna weer terug nasr de bus om weer uit te stappen bij de adenman. Een hapje eten bij Miller grill en weer terug nasr t hotel. Daar slaat de vermoeidheid toe dus even na 21.00 uur houden we t voor gezien. Een warme indrukwekkende dag in combinatie met toch het tijdsverschil hakken erin. Morgen de camper ophalen en dan kunnen we beginnen aan onze rondreis. Wel te rusten allemaal, tot morgen.

• 22 Juni 2015 - 21:30

Mau:

Klinkt gaaf! Die wiebelbrug klinkt wel gaaf... Kon Ro junior zich wel bedwingen?