Het is zover! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu Het is zover! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu

Het is zover!

Door: Ca

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

20 Juni 2015 | Canada, Vancouver

Canada, we komen eraan!

Na een nacht waarin we verassend genoeg uitstekend hebben geslapen kon de grote reis gaan beginnen. Na nog wat laatste dingetjes te hebben ingepakt kunnen de koffers de auto in en roepen we "dag huis, tot over 3 weken".

Als we na een rit van 2 en een half uur op Schiphol arriveren staat de man die onze auto komt ophalen ons al op te wachten. Als we naar binnen lopen zitten we meteen in een mierennest van mensen. Ongelooflijk, die gaan net als wij allemaal op pad vandaag. Gelukkig staan we meteen goed en kunnen we na t laten zien van onze boardingpassen aansluiten in een lange rij om onze koffers in te checken. Verrassend snel staan we aan een of ander apparaat waar je jou koffer in zet, je boardingpass scant, je label uit een printertje komt rollen en dan is t bye bye koffer. Hierna de volgende attractie, de nieuwe scan van de douane. Als volleerd reiziger stappen we 1 voor 1 in een soort douchecabine, benen gespreidt, armen omhoog en niet bewegen.... Dan hoor je dat je mag doorlopen. Een aparte belevenis.

Na wat te hebben rondgelopen kunnen we richting onze gate waar we over een uurtje zullen vertrekken. Even 10 uur radiostilte, tot laters allemaal.

Deel 2!

Na t boarden en de gebruikelijke checks gaan we richting de Polderbaan.Op de schermen die in de hoofdsteunen zijn ingebouwd kunnen we de hele vlucht volgen. Met een dikke 300 kmh gaan we de lucht in en al snel zitten we boven de Noordzee. Onderweg lekker eten en drinken, een filmpje hier en een spelletje daar. De 9 uur vliegen voorbij, alhoewel je op een gegeven moment toch wel even aan de wandel gaat. Tegen 13.30 (22.30) wordt de landing ingezet en tegen 13.50 staan we veilig aan de gate. We zijn er! Dan mag je aansluiten in lange rijen om je declaration card af te geven en een gesprekje met de douanier te voeren. We verwachten dat t lang zal duren gezien de rijen maar verassend snel staan we bij de band te wachten op de bagage. Na nog een laatste check mag je de deuren door en dan sta je ineens buiten. In een prachtig zonnetje met een aangename 20 graden moeten we even wennen aan de drukte buiten. We vinden de taxirij, alweer lang maar ook dit gaat als een tierelier! Onze chauffeur weet gelukkig waar ons hotel ligt en zo sta je nog geen 2 uur na landing voor je hotel. Dit is precies wat we ervan verwacht hadden. Klein maar schoon en 2 grote en fatsoenlijke bedden. We besluiten onze bagage te laten voor wat t is en lekker te gaan verkennen. Toevallig is vandaag Denmanstreet afgesloten wegens car free day dus kunnen we midden op de straat alles bewonderen. We lopen richting English Beach waar we op t strand genieten van zon en zee. Wat een stad! Hierna krijgen we gek genoeg honger terwijl t voor ons gevoel ergens rond 1 a 2 uur 's nachts moet zijn. Toch maar iets eten en de lokale super in voor wat water. Ook dat is weer een belevenis opzich! Daarbij is onze Albert Heijn vergeleken formaat schoenendoos! Hierna hakt de vermoeidheid erin en besluiten we onze bedjes op te zoeken. We zullen wel akelig vroeg wakker zijn maar de vermoeidheid wint momenteel.

Wel te rusten allemaal, we houden jullie op de hoogte.

• 20 Juni 2015 - 17:44

Dineke:

Fijne vakantie.. Dus het is zover... gaaf.... Ik hoop dat jullie een goede reis hebben gehad. Die bodyscan hebben wij ook gehad toen we naar Curacoa gingen.... beetje appart washet wel....
    Ben benieuwd naar jullie reis verhaal. volg het op de voet.....

lieve groetjes...

• 20 Juni 2015 - 20:41

Silvia:

Een spannend begin van de reis! Ik ben heel erg benieuwd naar het vervolg!!

• 20 Juni 2015 - 22:55

Japiejoo:

Jullie zijn geland zie ik!!!
    Vanuit de terminal neem je de enige weg (Grant McConachie Way), vervolgens de eerste grote afslag richting Richmond City Centre en rij naar rechts Templeton street op. Ga nu de eerste links (Miller road) en vervolgens weer de eerste links (Sondheim street). Na zo'n 40m aan de linkerkant ligt de eerste cache tussen de betonrand! Succes! :) :)