11-07-2015 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu 11-07-2015 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu

11-07-2015

Door: Ca

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

11 Juli 2015 | Canada, Vancouver

We hebben een onrustige nacht achter de rug als de wekker om 06.15 uur gaat! Een of andere lolbroek leek t wel grappig om de wekker te zetten..... Wij zullen m voor de zekerheid voor de volgende gast in deze kamer op 03.25 zetten. Dus altijd even checken of de wekker uitstaat nooit aannemen dat hij uit staat. We hebben flink moeten wennen aan t bed. Het voelt een beetje als een slecht afgesteld waterbed. Als Ro zich omdraait golft Ca alle kanten op en vice versa. Ca is helemaal wakker van de wekker en om de heren nog even te laten slapen pakt ze de iPad en loopt naar t strand. Even genieten van t uitzicht en het verhaaltje van gisteren alvast voortypen. Het is heerlijk rustig tegen 6.30 maar je merkt toch dat de inwoners al opgang beginnen te komen. De eerste joggers, fietsers en hondenuitlaters melden zich al snel en je merkt dat de drukte alleen maar toeneemt. Tegen acht vindt Ca het wel welletjes. Als ze boven komt zijn de mannen net wakker. We gaan eerst maar eens ontbijten in het hotel, de keuze was goed en er zaten een paar lekkere ontbijtjes bij zagen we in de klapper op de kamer. En het klopt inderdaad, we hebben heerlijk ontbeten vandaag. Tijdens het eten maken we plannen voor vandaag. Het is een koude dag vandaag met hier en daar een buitje. Robert en Carin hebben wel zin een wandeling in de haven en Robin wilt eigenlijk helemaal niks van dat allemaal. Nou dan gaan wij wandelen en Robin heeft een binnenhang dagje. Na t ontbijt terug naar de kamer voor een heerlijk lange douche. Het is inmiddels na 10 uur dus mogen we alvast inchecken bij KLM. Wandelschoenen aan en tot laters Robin! Even onder bij de receptie de boardingpassen afdrukken, dan is dat alweer geregeld. En op pad.

We hebben een prachtige wandeling, via de haven lopen we naar gastown en dan via West Georgia en Robsonstreet terug. In de haven zien we hoe iemand een net gevangen zalm schoon staat te maken, ingewanden en kop gaat retour water. Even later komen 2 zeehonden alles dankbaar opeten. Wat een schattig gezicht en dat zomaar onder onze neus. Ze gaan zelfs op hun rug drijven, het lijkt alsof ze lachen. We lopen verder en genieten van de haven en de skyline, het blijft schitterend om te zien. Hier en daar een drup regen maar dat zijn wij wel gewend..... We hebben een mooi uitzicht op North Vancouver. De laaghangende bewolking begint langzaam op te trekken al kunnen we Grouse Mountain helemaal niet zien. We lunchen even op een bankje en lopen verder. We zien in de verte het Canada Plaza al liggen. En via de Harbour Green Park hebben we gelijk zich op een cruiseschip van de Holland America lijn, de Noorddam Rotterdam. Wat een bakbeest is dat , hoeveel mensen zouden daarop zitten vragen we ons af. We denken dat hij binnen niet al te lange tijd gaat vertrekken, ze zijn net klaar met tanken. We lopen richting Gastown, we hebben niet zo lang geleden de stoomklok gehoord en willen, nu we er zo dichtbij zijn, toch wel eens kijken. We hebben geluk, het is een paar minuten voor 2 dus het ding gaat zo zijn trucje doen. We merken dat t drukker wordt naarmate het dichter bij 14 uur komt. Camera in de aanslag en dan klinkt er een deuntje, 2 keer! Een paar fluiten en klaar is het..... Het moment zelf is wel grappig maar om daar nou voor te gaan klappen zoals sommige mensen doen, nou nee. We gaan beginnen aan de terugweg. Via allerlei straatjes komen we bij een kerk waar we ineens de klokken horen, mmmmm wat zou dat zijn. Een begrafenis of een bruiloft. Het blijkt een bruiloft. Er staan allemaal mensen en daar zijn dan de newlyweds. Leuk om te zien maar we willen terug naar t hotel dus veel tijd om te blijven kijken hebben we niet. We vinden Robsonstreet en lopen die helemaal af tot aan Denmanstreet, lekker bergaf.....dan zijn we zo in het hotel.

We gaan even zitten en vallen dan allemaal in slaap. Even een tukje van een uurtje doen! Dat doet goed. Voor het avond eten gaan we terug naar t restaurant waar we 3 weken geleden ook waren, lekker bekend. We hebben nog zin in een ijsje maar als we buitenkomen begint het serieuzer te miezelen, en het is een stuk kouder als vanmiddag. Dan maar geen ijsje meer, we gaan naar het hotel. Een rustig avondje voor we morgen aan de lange terugreis gaan beginnen. Om 12 uur worden we opgepikt, dan zijn tegen 12.45 uur bij de luchthaven. Om 14.50 beginnen we met boarden waarna we om 15.50 uur vetrekken richting Nederland. We landen daar maandag tegen 10.30 uur, weer een nachtje doorhouwen......pffff. En dan thuis proberen de dag door te komen! Eer we weer in t zuiden zullen zijn zal het wel vroeg in de middag zijn. Naar mijn schoonouders om die lieve Milo op te halen. Hij zal in t begin wel door t dolle heen zijn en daarna een tijdje beledigd, hahahaha maar hij heeft een goed kosthuis gehad de afgelopen weken en hij trekt wel weer bij. Maar eerst slapen zometeen, ik hoop dat t meevalt vannacht. Lekker slapen en gezond weer op allemaal (al zullen de meesten dat wel ondertussen zijn).

• 12 Juli 2015 - 10:24

Silvia:

Carin bedankt voor je geweldige verhalen. Ik ga ze missen tijdens het ontbijt! Goede terugreis gewenst!!!

• 13 Juli 2015 - 04:49

Chrisja:

Het is dan weer zo ver, terug naar onze Heimat. Wel nog een hele goede reis, En tot de volgende keer. Ik zal deze verhallen ook missen. Waar gaat de volgende reis naar toe???