22-06-2015 - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu 22-06-2015 - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu

22-06-2015

Door: Ca

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

22 Juni 2015 | Canada, Harrison Hot Springs

Vandaag kunnen we dan de camper gaan ophalen en kan onze grote trektocht gaan beginnen! Tegen 08.15 worden de door een transfer opgepikt bij t hotel en in een ritje van ongeveer drie kwartier brengt hij ons naar Cruise Canada. Gelukkig is t op dit tijdstip lekker rustig en kunnen we meteen door naar de balie en na een kwartier staan we bij de camper voor een uitleg. Dan kunnen we op pad.

Bij t eerste tankstation vangen we al meteen bot, helaas hij heeft geen 87 voor ons vandaag. Dan maar op pad naar de eerste Walmart, we komen vast wel tankstations tegen onderweg. Gelukkig hebben we een kaartje van Cruise Canada gekregen zodat we ongeveer weten welke richting we op moeten. Al snel hebben we in de gaten dat er van de plattegrond niet veel klopt dus starten we de iPad maar op voor mapsme. Helaas loopt die na 5 minuten al vast maar gelukkig hebben we van te voren goed opgelet en weten we welke straten we ongeveer moeten hebben. Op goed geluk vinden we tankstation en tijdens het tanken zien we in de verte een Walmart liggen. Op naar de Walmart. Nou als je daar binnenkomt weet je niet wat je ziet, stel het je voor qua grote als 3 keer de Makro. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het. Na wat dingen te hebben ingeslagen besluiten we toch maar het zekere voor het onzekere te nemen en een TomTom te kopen. Achteraf een uitstekende beslissing want even later rijden we in een wirwar aan interstates, de TomTom loodst ons er feilloos doorheen. Het is druk op de weg als we Vancouver uitrijden en na een uurtje merk je al dat het verkeersdrukte afneemt. Onderweg worden we getrakteerd op schitterende uitzichten. Dan wordt het weer iets drukker op de weg en naderen we onze eerste camping. Na een ritje van een kilometer of 150 komen we aan op Sasquatch Provincial Park.

Ons plekje staat direct aan t meer, wat een uitzicht hebben we hier. We pakken de stoeltjes erbij en gaan hier eerst even van genieten. De kinderen zwemmen lekker in t meer, we zien bootjes met vissers en waterfietsen. Dan wordt t tijd om te eten. De bbq brandt binnen no time en onze funkelaar Robin laat zien dat hij een goede bbqer is! In de keuken is t een ander verhaal, de aardappelschijfjes uit blik willen niet zo heel erg aanbakken.....ach ja het is te eten! Tijdens het kokkerellen komt de parkwachter ons een bezoekje brengen. Een heel vriendelijke en behulpzame man die wel van een babbeltje houdt! Na nog een ijsje aan t meer te hebben gegeten besluiten we dat het goed geweest is voor vandaag. Al is t pas 21 uur maar we zijn nog steeds niet helemaal gewend aan t tijdsverschil.

Al vroeg zijn we wakker maar als we naar buiten kijken is dat absoluut geen straf. Het is prachtig om te zien hoe alles langzaam ontwaakt. De opkomende zon verlicht de bergen en de mist op het meer op een adembenemende manier, wat is het hier prachtig! Na een ontbijtje gaat Ro nog even een paar caches oppikken en tegen 11 uur verlaten we de camping.

• 24 Juni 2015 - 21:14

Silvia:

Gelukkig dat jullie eerste dag met de camper goed verlopen is!!! Als jullie terug zijn mag Robin voor ons bbqen :) Ben benieuwd!