03-07-2015 - Reisverslag uit Clearwater, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu 03-07-2015 - Reisverslag uit Clearwater, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu

03-07-2015

Door: Ca

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

03 Juli 2015 | Canada, Clearwater

03-07-2015

Nou, wij dachten dat we vroeg op waren vanmorgen maar toen Ca richting toiletten liep stond onze rechter buurman op punt van vertrekken en de linker was binnen een half uurtje verdwenen. We hebben ons voorgenomen vandaag rustig aan te doen, we zijn kapot van die 800 kilometer in de afgelopen dagen. Robin mag lekker uitslapen. Ontbijten doen we vanmorgen bij t visitorcentre dus dat geven we vandaag ook even uit handen. Bij t visitorcentre is WIFI dus we kunnen eindelijk weer verhaaltjes uploaden en even appen! We hebben uitzicht op Mount Robson dus dat zit ook wel goed.

Dan gaan we op pad, een kleine 280 kilometer tot aan Clearwater. We merken dat we de bergen uitrijden, de bergen wijken iets verder terug, t landschap wordt groener en de bergtoppen minder besneeuwd. Met een paar stops arriveren we tegen 2en in Clearwater. De camping zijn we volgend TomTom voorbij gereden maar we rijden even door richting centrum. Nou weten we in ieder geval wel waar de camping ligt. We zien een klein centrum met een supermarkt. We willen even voor een paar dagen wat te eten en drinken inslaan dus shoppen we even bij de lokale supermarkt. Hierna de camping coordinaten in de TomTom en weg zijn we weer. We worden wel een heel vreemd straatje ingestuurd....zou dit wel kloppen? We hebben de camping toch al zien liggen langs highway5 en daar rijden we zeker niet op. Ineens hebben we bestemming bereikt.... Waar dan? Op een heel smal weggetje, gebruik makend van de oprit van het enige huis dat er ligt proberen we onze 10 meter te draaien. Het lukt na tig keer heen en weer te zijn gestoten, zelfs de bewoonster komt even kijken wat er te doen is. Ze zwaait hartelijk als we wegrijden. Maar de stemming bij ons staat even in mineur, we zijn moe en het is zo ontzettend warm en de gedachte aan weer zo'n camping met geen service doet ons besluiten gewoon de eerste de beste camping op te rijden die we tegen komen en zien of er nog plaats is.

Ineens zien we een KAO camping, hė daar hebben we een kortingskaart van. Dan maar even kijken en gelukkig hebben ze nog plaats! We krijgen een plek met water en stroom, hè hè toch nog een meevaller vandaag! We gaan naar de plek en sluiten alles aan. Naast ons en achter ons stoppen 2 Campers met Nederlanders, een man komt Ca bekend voor van de vorige camping. Als we ernaar vragen blijkt dit te kloppen en zo ontstaat er een leuk gesprek. De man heeft ook nog allerlei tips voor de komende dagen want hij heeft familie in Vancouver en Vancouver Island. Het mooie is dat deze camping een zwembad heeft en binnen een half uur liggen we in het ijskoude water, brrrrr wat is dat koud maar wel welkom in deze warmte. Hierna keuvelen we nog wat bij de camper en grillen we een overheerlijk stukje zalm op de bbq. We maken er een gezellige avond van met ons drieën en Robin blijkt alweer onverslaanbaar met Ligretto! We gaan lekker uitgebreid douchen, even van genieten want de volgende 2 campings zijn weer zonder voorzieningen. Iets waar we tot voor vanmorgen niet echt naar uitkeken maar wat ons nu helemaal niet meer zo erg lijkt. We zijn weer bijgetankt/ opgeladen. En na t staan van een dag op zo'n grote rumoerige camping trekt de rust van t bos ook weer! Zo zie je maar weer hoe t kan lopen! Vanavond lekker op tijd naar bedje want morgen wacht ons een lange rit richting Whistler. We willen toch een beetje bijtijds vertrekken want we zullen toch een uurtje of 5 onderweg zijn.

Uitgerust zijn we tegen 6 uur wakker en zo kunne we rustig opstarten vandaag. Lekker kopje koffie, een gebakken eitje, verhaaltje typen en uploaden en weer door. De komende 4 dagen zullen we geen bereik hebben qua WIFI dus even geen verhaaltjes, misschien 2 dagen maar 4 is zeker. We hebben zin in de laatste dagen camper! Nog maar 6 dagen camper want volgende week vrijdag brengen we dit bakbeest weer terug naar Vancouver. Hou jullie goed en tot over een paar dagen.