02-07-2015 - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu 02-07-2015 - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu

02-07-2015

Door: Ca

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

02 Juli 2015 | Canada, Mount Robson

02-07-2015

In de ochtend de camper van de stroom halen en richting The Manor voor een snel kopje koffie met Cyrilles. We willen wel een beetje op tijd rijden want we gaan weer terug richting Jasper, een 400 kilometer en daarna nog een kleine 80 kilometer tot aan Mount Robson. In Edmonton is het al vroeg ontzettend druk, ja wat wil het is de hoofdstad van de provincie Alberta maar telt toch ongelooflijk genoeg maar 1 miljoen inwoners. Via allerlei omwegen vanwege afgesloten wegen bereiken we dan toch The Urban Diner met daarachter The Manor. Een paar lekkere kopjes koffie verder een weer een gezellig gesprek nemen we dan afscheid van Cyrilles, tot in de herfst!

Het is een gezellig rit terug maar we merken dat het al snel aardig warm wordt. We stoppen bij Subway tussen de middag en het gekke is dat het precies maar dan ook echt precies hetzelfde is, gaat en smaakt als in Nederland! Langzaam zien we het landschap weer veranderen en komen die prachtige bergen weer dichterbij. Vroeg in de middag naderen we Jasper en vullen we de camper voor de zekerheid met benzine. Het valt ons op dat de benzine hier op tijd van 2 dagen met 9 cent is gestegen, het voelt bijna alsof we weer in Nederland zijn! Na Jasper krijgen we weer prachtige bergen te zien, dat is weer heel anders als het stadse Edmonton. Het gekke is dat we weer in de Brits Columbia tijdzone zitten, het tijdsverschil met Nederland is weer 9 uur. We missen dus ineens een uur. We zijn bijna bij Mount Robson als er ineens een prachtig meer te zien is. Moose Lake. Er is volop bedrijvigheid en we vinden het tijd voor een stop. Ro gaat opzoek naar de cache die er verstopt ligt en Ca trap de sandalen uit en stapt een stuk Moose Lake in. Ro vind de cache en Ca koelt even lekker af in het ijskoude water. Hierna is het nog een kleine 30 minuten richting de camping.

En die valt best tegen! We hadden ons hier best op verheugd en we meenden in de papieren te hebben gezien dat we stroom zouden hebben en dan blijkt dat er helemaal niks is....Na zo'n lange rit valt dat je even rauw op je dak. We schakelen even af met een wandelingetje over de camping. Gelukkig zien we toch een sanitair gebouw voor spoeltoiletten en douches zijn, hé valt dat weer even mee, dat stond ook niet in de papieren! Een aangename verrassing! We hebben weliswaar alles in de camper maar waar mogelijk maken we gebruik van de aangeboden sanitaire voorzieningen. Het is hier eigenlijk best mooi en de Robson River is prachtig, en dat pal naast je deur. Eerst maar even tijd voor een natje en een droogje. Aangezien het al tegen 21 uur loopt willen we alvast gaan douchen, scheelt morgen weer een uurtje. De douches zijn ook niet echt super maar ach we hebben crocs en het water is warm! We willen eigenlijk nog de firepit aansteken maar we zijn ook ontzettend moe, een lange rit in combinatie met warmte! Dus zoeken we tegen 22 uur onze lekkere bedjes op.

We hoorden van de hittegolf in Nederland, gelukkig lopen we die op dit moment mis pffffff! Alhoewel het hier ook ontzettend warm is in de middag (graadje of 30) maar in de nacht koelt het hier heerlijk af tot een graad of 10. Dat is het grote verschil met thuis en hier. Lekker slapen allemaal.

• 03 Juli 2015 - 18:31

Chrisja:

We zijn blij dat jullie zo ver een goede reis gehad hebben. Jammer dat er geen stroom op de camping was, maar ik weet jullie kunnen zich wel helpen. Zo geniet van de mooie natuur, en vijlige reis, van Secondo en Chrisja.

• 03 Juli 2015 - 21:54

Silvia:

Wat een kilometers hebben jullie weer gemaakt en wat een belevenissen de afgelopen 3 dagen! Wij missen jullie ook en zijn heel erg benieuwd naar alle fotos! Geniet nog lekker van alle belevenissen!!!

• 04 Juli 2015 - 16:33

Maurice:

Ow neeee geen stroom. Hoe moet je je mobieltje dan laden? De verschrikking!