27-06-2015 - Reisverslag uit Banff, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu 27-06-2015 - Reisverslag uit Banff, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu

27-06-2015

Door: Ca

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

27 Juni 2015 | Canada, Banff

27-06-2015

Het is een korte rit vanuit Lake Louise naar Yoho National Parc, een kilometer of 40. We willen op de camping Kicking Horse proberen een plaatsje te krijgen. Op de autoweg zijn er wegwerkzaamheden en zijn ze de boel opnieuw aan t teren. Precies op t punt waar ze nu zijn moeten wij de autoweg af. Gelukkig zijn de werkmannen hulpvaardig en mogen we op een stukje wat al eerder is geteerd de weg in. Eigenlijk is deze camping best bijzonder, van Oktober tot Mei/ Juni is de weg dicht vanwege de meters sneeuw, dus eigenlijk maar 4 maanden per jaar recreatie hier. Ineens staan we bij een soort van receptie en mogen we $27 afrekenen. Voor trailers is er een grasveld op t einde van de camping, lekker in de volle zon met z'n allen! Voordeel is wel weer, ze hebben nette toiletten en de douches zijn redelijk.

Als we de camper op een mooi plekje hebben geparkeerd gaan Ro&Ro een stuk lopen, er ligt op een 500 meter een locomotief die rond 1909 hier is achtergebleven. Rond 1871 zijn ze begonnen met het aanleggen van een spoor van de westkust naar de oostkust. Om de locomotief te kunnen zien moesten de heren een stevige wandeling maken met flinke klimpartijen maar wel met mooie uitzichten over het spoor en de vallei.

Hierna gaan we naar de Takakkaw Falls. Het is vanuit de camping ongeveer 15 kilometer naar deze indrukwekkende waterval. Het is erg druk op de parkeerplaats maar we vinden al snel een goed plaatsje. Na een kleine wandeling en de top van de waterval vanuit diverse hoeken te hebben gezien merken we dat we steeds dichterbij komen. Niet alleen aan de mensen die terug gelopen komen, die zijn nat en zitten onder de waterdruppels. Zelf beginnen we inmiddels ook al een koude douche te krijgen. Er hangt een flinke nevel in t dal. Ineens is daar een prachtig uitzicht op de complete waterval, in totaal 234 meter hoog! Je kunt er niet te lang blijven want dan krijg je echt een natpak. Binnen enkele seconden zitten we al onder de nevel, alhoewel het geen straf is met een dikke 30 graden. Op de terugweg naar de camping komen we langs een stuk waar t lijkt alsof er zand ligt. We stoppen en zien tot onze grote verbazing dat het sneeuw/ ijs is. Dat willen we natuurlijk wel even echt gezien hebben dus op naar de sneeuw. Het is een gekke gewaarwording om hier in de sneeuw te staan midden in de zomer! Een lekker afkoeling. Hierna gaan we terug naar de camping waar t alweer tijd is geworden voor het avondeten.

Na heerlijk te hebben gegeten is het tijd om te douchen en dan genieten we in de avond van een potje Ligretto, het blijft een leuk spelletje. Arme mama weer ingemaakt door haar zoon. Tegen 21.30 vallen we om van de slaap, tijd om te slapen. We zijn van plan om tegen 8 uur te vertrekken. Morgen staat een ritje naar Jasper op t programma, een slordige 230 kilometer door de Icefields Parkway! Deze weg werd tijdens de Grote Depressie aangelegd bij wijze van werkgelegenheidsproject. Volgens de gidsen een van de mooiste routes door de Rocky Mountains. Vooral Ca heeft erg naar deze route uitgekeken. Ongeveer in t midden, bij t visitorcentre maken we een stop voor een skywalk en we gaan de Athabsca Glacier op met een icecrawler. In de middag rijden we richting Jasper verder waar we voor 2 dagen op de Wabasso camping zullen logeren, een 16 kilometer voor Jasper. Het gaat weer een onvergetelijke dag worden vandaag!

• 28 Juni 2015 - 22:58

Silvia:

Wat een belevenissen weer! Zomaar een plek vol sneeuw en ijs in de zomer tegenkomen! Gaaf hoor!

• 29 Juni 2015 - 16:57

Doetie:

Geweldig wat een belevenissen...en wat een indrukken doen jullie op en jullie boffen met het weer....ja mett30 graden wiil ik ook wel nat worden van een mega watererval of heerlijk in de sneeuw lopen veel plezier verder be careful