24-06-2015 - Reisverslag uit Canyon Hot Springs, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu 24-06-2015 - Reisverslag uit Canyon Hot Springs, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu

24-06-2015

Door: Ca

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

24 Juni 2015 | Canada, Canyon Hot Springs

Na het verlaten van de camping gaan we eerst opzoek naar een supermarkt voor een aantal noodzakelijke aankopen. Ineens zien we een Cooper's Food in Glenmore. Het is een kleine en rustige supermarkt met vriendelijk personeel en een breed assortiment en heel belangrijk, free WIFI! Tijd om even met de Medelanders te appen en verhaaltjes van de afgelopen 2 dagen op deze site te uploaden. De volgende stop is tanken, alweer $100.=, de bak zuipt ontzettend! En dan kunnen we weer verder op pad. Ongeveer op de helft zien we een mooie stopplaats. Bergen met een prachtig blauw meer van Goldstream Valley. We eten en drinken wat en gaan weer verder op weg richting Glacier. Onderweg krijgen we zin in een kopje koffie dus tijd om opzoek te gaan naar een Tim Horton. We zien er een liggen in Revelstoke helaas voor ons is het een drive thrue, dat gaat m helaas niet worden vandaag. Gelukkig ligt er aan de overkant een MC Donalds en een A&W burger. We kiezen voor de laatste omdat Robin van een collega van zijn stagebedrijf te horen heeft gekregen daar toch echt een grandpa burger te moeten eten. Binnen vragen of we er een roothbeer bij willen, een watte? Pop! Doe maar sprite en cola. Drinken krijgen we in een supergrote bierpulachtig glas. Het is zo ontzettend veel dat als we de burgers op hebben we pas een kwart van ons drinken ophebben. We gaan vragen om een to-go beker, gelukkig snappen ze ons! Hierna is het nog maar een half uurtje tot aan onze volgende camping.

Nadat we ons bij de receptie van het Canyon Hotsprings resort hebben gemeld krijgen we instructies hoe we bij onze campsite komen. En oh ja, vanmorgen is er een beer gesignaleerd op de camping! Slik een beer...... !Gelukkig was t niet in t gedeelte waar wij verblijven. Tevens kopen we nog kaartjes voor t zwembad, valt mee $11,90 pp. Er is een "koud" gedeelte van 30 graden Celsius en een warm gedeelte van 40 graden. En dat allemaal uit natuurlijke bron. Wat zal dat een aparte belevenis worden. We rijden richting campsite en besluiten eerst nog een bezoekje aan de sanidump te brengen. Onze campsite heeft water en stroom dus dat is een ongekende luxe tot nu toe! Aan de overkant liggen de douches en de toiletten. Terwijl we ons installeren horen we een trein, O ja we zitten vlak langs de Trans Canada Railroad. Binnen valt t bijna niet op al hopen we dat ze 's nacht toch niet zullen rijden. Het is nog lekker warm dus zetten we buiten een aantal dingen op, vastbesloten om na een handwasje even lekker buiten van een glaasje fris te genieten. Helaas begint het na een kwartiertje dusdanig te regenen zodat we weer alles naar binnen kunnen verkassen. Daar slaan we lekker aan t kokkerellen, dit keer saucijzen. Er staat op de verpakking spicy, we zijn benieuwd. Een lekkere aardappelsalade en wat brood en we kunnen aan tafel. Robin neemt een hap saucijs en meteen slaan m de vlammen uit de oren hahaha die zijn wel erg spicy.

Hierna gaan de heren zich vermaken in t zwembad en Ca gaat beginnen aan een boek. Tegen 20 uur komen de mannen weer terug. Het zwemmen was een hele aparte belevenis. Het bad van 32 graden is al warm maar die van 40 is ronduit vies qua temperatuur dan. Je mag dan ook maar maximaal 20 minuten in dit bad verblijven. Het blijft verwonderlijk dat dit water rechtstreeks uit de grond komt in deze temperaturen. Door de mineralen die erin zitten heeft het een heilzame werking. De mineralen zijn Calcium, Magnesium, Sulfaat, Chloride, Silica en Fluoride waarvan het meeste Calcium en Sulfaat. Hierna daagt Robin Carin uit voor een potje armworstelen. Ma is trots dat ze toch 1 potje van de 4 van hem heeft gewonnen, eigenlijk 2 maar toen tilde ze haar elleboog op.... Tegen 21 uur zijn we kapot en zoeken we onze bedjes op. Dromen over beren en treinen. Tegen 2 uur zijn we even wakker van een passerende trein, volgens ons allemaal de enige van die nacht, valt dat weer even mee.

Om 6 uur zijn we weer wakker, we willen op tijd vertrekken want vandaag rijden we naar Banff en aangezien daar een aantal dingen op de planning staan willen we vroeg in de middag arriveren daar. We maken een heerlijk ontbijtje klaar en eten dat buiten op waar t al volop zonnig is. Wat een ongelofelijke bofkonten zijn we toch dat we dit mogen meemaken! Om Ca een beetje vertrouwd te maken met de camper mag zij t stuk naar de sanidump rijden. Cool zo'n grote bak besturen! En daar gaan we richting Banff.

• 26 Juni 2015 - 07:08

Silvia:

Wat een belevenissen heben jullie weer gehad! Gaaf Carin dat je ook hebt gereden :)

• 28 Juni 2015 - 16:59

Ingrid: