Laatste blog vanuit New York. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van RoCaRo - WaarBenJij.nu Laatste blog vanuit New York. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van RoCaRo - WaarBenJij.nu

Laatste blog vanuit New York.

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

14 Oktober 2016 | Verenigde Staten, New York

De laatste blog alweer, wat zijn de dagen hier gevlogen! Ze waren vermoeiend maar o zo mooi! Wat hebben we een prachtige tijd gehad hier, we zijn van de stad gaan houden en zullen alles nooit vergeten. Bij deze wil ik jullie lezers bedanken voor het lezen natuurlijk en iedereen die gereageerd heeft! Altijd heel leuk om jullie reacties te lezen. En niet tenminste wil ik mijn allerliefste maatje bedanken, wat hebben we weer ontzettend mooie en prachtige herinneringen gecreëerd! Elke dag met jou is een feestje.

Schepte ik gister nog op over onze pas verworven metrokennis zo mis ging t vandaag! Hahahaha, ik wist dat ik had moeten zwijgen en de huid nog niet had moeten verkopen voor ik de beer geschoten had.... Ach ja mis gaan is een groot woord. Omdat we zoveel met de metro hebben gereisd de afgelopen dagen herkennen we stations en beginnen we te twijfelen of dit nu die ene is of dat die erna komt. Zo ook vanmorgen. We moesten naar Times Square met de metro en vandaar uit via Carlos Baker shop naar beneden lopen naar pier 93. Een halte te vroeg uitgestapt en dan sta je even gek te kijken. Huh maar we zouden toch.... gelukkig weten we wel waar we moeten zijn. De wandeling duurt nu 25 minuten ipv de geplande 15. Gelukkig komen we onderweg langs een Donut Dunk en onze eerste donuts zijn een feit, 6 voor $4. We konden er ook 12 kopen maar wat moet je in hemelsnaam met 12 donuts.....opeten hoor ik je denken maar het is zo ontzettend veel! Ze zijn in ieder geval heerlijk! We eten er ieder 1 en bewaren de rest voor later op de dag.

Ruim op tijd staan we bij Circle Line in de rij voor een bootrit rond heel Manhattan. Op de boot gaan wij rechts zitten en vragen ons af waarom al die mensen links zitten, de boot gaat toch met de klok mee? Het wordt langzaam drukker en kouder. Er steekt een gemene koude wind op, het is wel zonnig maar het is maar 10 graden momenteel. De boot vaart achteruit en......gaat tegen de klok in. Oh wat een teleurstelling! We zitten aan de verkeerde kant! Wel skyline maar met een heleboel hoofden. Ontzettend jammer, maar ons uitzicht naar New Jersey is er niet minder om. We varen de Hudson rivier af richting het vrijheidsbeeld maken daar een rondje en gaan dan de East River op. Gaaf om al die mooie bruggen vanaf te water te zien. Bij Wards Island houden we links aan en via The Yankee stadium komen we weer terug op de Hudson. Een 2,5 uur later staan we weer terug in de haven. We vonden t prachtig om New York zo te zien vanaf te water.

Dan moeten we er even de pas in zetten, om 14.00 uur vertrekt de Bigbus voor de Brooklyn tour. Eerst moeten we lopen richting Times Square om daar weer met de metro naar Battery Park te gaan. Onderweg snel nog iets eten en hup de metro in richting Battery Park. We stappen uit op onze halte en als we boven komen staan we even vreemd te kijken. Huh? We zijn bij t WTC, chips te vroeg eruit gegaan. Snel maar weer naar beneden en een stukje verder. We zien wel een halte die ons bekend voorkomt maar dat zal waarschijnlijk ook weer niet kloppen dus blijven we zitten. De metro gaat weer verder en we merken dat we behoorlijk beginnen te zakken en de volgende halte wel erg lang duurt. Als we op de kaart in de metro kijken zien we dat we net onze halte hebben gemist. Het was ook tevens de laatste halte op Manhattan.... we gaan nu onder de East River door naar Brooklyn. Stelletje mutsen ook hahahaha. We stappen de eerstvolgende halte maar snel uit en nemen de eerst volgende metro terug naar Manhattan, hey maar we kunnen wel zeggen dat we onder de rivier door zijn geweest! En we hebben echt waar voor onze metro card gehad deze week, die draaien verlies op ons :). Niet veel later stappen we wel goed uit en lopen we richting de haltes van de Bigbus. We vragen naar de rij voor de Brooklyn tour en sluiten aan. Tijdens de ticket controle horen we dat we niet mee mogen. Wij hebben kaarten voor de down town en de upp town tour, voor de Brooklyn tour mag je nog eens apart een kaartje kopen...... we hadden t kunnen weten. Het zit ons echt niet mee vandaag, een beetje teleurgesteld stappen we dan maar in op de down tour. Die brengt ons tenminste weer terug naar Times Square. Oortjes inpluggen en maar weer luisteren naar hoe deze gids alles verteld. Het blijkt een dijk van een wijf te zijn! Vol humor hoor je alle wetenswaardigheden. Als ze verteld waarom alle auto's claxonneren houdt Ca het niet meer droog, de slappe lach en de tranen lopen haar over de wangen! Annet, de gids, kan t zeer waarderen. Even een uitleg: ze verteld dus dat als ze claxonneren de New Yorkers je hallo zeggen, en hoe langer ze dat doen hoe blijer ze zijn je te zien! En dat met een stalen gezicht en zeer ironisch bedoeld. Whahahaha wat een giller. We vragen ons echt af hoeveel mensen in de bus dit voor echt aannemen. Dank je wel Annet, you just made Ca's day! Je krijgt een positieve recensie op TripAdvisor van ons. Op TripAdvisor zijn ze sowieso gek op hier. Tijdens iedere tour, bus, lopend, water en noem maar op krijg je zelfs een kaartje met naam van de gids zodat je maar een positief verhaal met hun naam achterlaat. We hebben ondertussen een hele collectie. Jammer genoeg voor de slechte gidsen, jullie kaartje verdwijnt zaterdag in onze afval bak. De goede nemen we mee naar Nederland en krijgen thuis een leuk verhaaltje van ons. We wijken compleet van de tour af en merken dat we in de buurt van ons hotel zijn. We nemen afscheid van Annet, nee we hoeven geen kaartje, jou zullen we zeker niet vergeten! Een stukje lopen en we zijn weer in t hotel.

En dan breken de laatste 24 uur in New York aan, er heerst een beetje een dubbel gevoel. Van de ene kant ontzettend jammer om weg te gaan uit deze geweldige stad maar aan de andere kant is het ook goed geweest zo. We zullen thuis komen met een heleboel prachtige herinneringen, vol verhalen en dit nooit vergeten. We checken alvast in op onze terugvlucht en gaan met de metro richting Times Square. We willen deze laatste maaltijd gebruiken bij Apple bee's. Ooit hadden we in t zuiden 3 van deze restaurants en we kwamen er best graag. Het eten smaakt ontzettend heerlijk, echt een volwaardige afsluiter. We gaan terug naar t hotel en kijken nog een beetje t journaal maar tegen 21 uur vallen ons toch echt de oogjes dicht..... bekaf zeg maar.

• 16 Oktober 2016 - 09:37

Silvia:

Weer een topper die laatste dag, ondanks dat sommige dingen wat mis liepen. Zo zie je maar weer dat het uiteindelijk allemaal op z'n pootjes terecht komt. Ben benieuwd naar al jullie foto's en nog meer verhalen!

• 17 Oktober 2016 - 13:03

Doetie En Jan:

Laatste dag voor jullie en weer een geweldige dag zo te lezen .
    Bedankt voor de interesante verslagen en prachtige foto's.
    Onder tussen alweer thuis en nagenieten van de prachtige trip en van de jetlag.
    En tot ziens .