Dag 5 - Reisverslag uit Staffin, Verenigd Koninkrijk van RoCaRo - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Staffin, Verenigd Koninkrijk van RoCaRo - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

07 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Staffin

Na een verder onrustige nacht tijd voor een lekkere douche. Hierna een heerlijk ontbijt in een prachtige eetzaal. Je ziet hier goed hoe dik de kasteelmuren zijn en door de glas in lood ramen en de zonnestralen krijgt het geheel een hele mystieke sfeer. Dan wordt t toch echt tijd om het kasteel te verlaten. We gaan naar Isle of Skye wat toch een hele rit zal zijn.
We gaan boven langs omdat we de weg onderlangs deze week al voor een gedeelte gezien hebben en de andere helft over 2 dagen zien als we Isle of Skye weer verlaten.
Even uit Dingwall zien we borden met Rogie Falls, aha watervallen dat vinden we ook mooi om te zien. Na een kleine wandeling komen we bij een schitterende waterval, prachtig om te zien! We rijden verder langs prachtige bergen en meren. Als we t einde van t vasteland bereiken op punt Kyle of Lochalsh begint t eventjes te regenen, jammer we hadden net zo'n prachtig weer..... We rijden via Skye Bridge het eiland op en zien zelfs een cruiseschip aankomen. Dan wordt t weer een bochtige weg verder richting t noorden van Isle of Skye. Gelukkig breken de wolken ook weer open en wordt het weer lekker warm en zonnig. Via Portree rijden we naar t noorden van Skye. Bij Staffin moeten we links een of ander landweggetje in. We worden met borden gewaarschuwd dat t 1 rijbaansweg is met uitwijk mogelijkheden. Heel handig bedacht! De weg is zo smal dat er maar plaats is voor 1 voertuig. Op verschillende stukken zijn er stroken gemaakt waar je de auto even langs de kant kunt zetten zodat een tegenligger langs kan. Ook weer heel handig! We rijden echt in de middle of nowhere hier. Om de 500 meter ligt een huisje en na 5 kilometer en enkele op de weg lopende schapen te hebben ontweken bereiken we onze bestemming. Een lieflijk guest house. De eigenaresse heet ons meteen welkom en brengt ons naar de kamer. Een mooie ruime kamer met aangrenzende badkamer. Boffen wij ook weer want de andere 2 kamers moeten samen een badkamer delen. De eigenaresse, Linzi, vraagt ons wat we voor ontbijt willen en wat onze plannen zijn voor morgen. We vertellen dat we een rondreis willen maken en meteen komt ze aan met tips en zelfs een kaart waarop alles staat aangegeven, mogen we lenen van haar! O ja, sleutels doen we hier niet aan. Alles is open, zelfs de voordeur! Wat een gastvrijheid. We eten een hapje bij t aanbevolen restaurant en bezoeken nog even Kilt Rock, een rotsenpartij die lijkt op de plooien van de schotse kilt. Dan wordt t toch echt tijd om ons bedje weer op te zoeken. Het einde van alweer een mooie dag.

• 08 Juni 2016 - 23:22

Doetie En Jan Gosselaar:

Hoi hoi jullie, weer een enerverende dag....zoveel indrukken dan is het mooi dat je dit dagboek bij houd en nog eens na jullie geweldige trip nog eens op je gemak eens na te kunnen lezen...Wat hebben de mensen daar nog een vertrouwen geweldig helaas dat zou hier niet kunnen...dat spatje regen vervalt door alle mooie natuur....welterusten voor jullie en voor morgen weer een prachtige dag gewenst...Groetjes van ons...