Dag 4 - Reisverslag uit Dingwall, Verenigd Koninkrijk van RoCaRo - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Dingwall, Verenigd Koninkrijk van RoCaRo - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

06 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Dingwall

En zo zit ik mijn verhaal te typen in een heus kasteel! Dat is t leuke aan deze rondrit, je ziet van alles en je slaapt overal. Maar eerst maar eens terug naar vanmorgen. Heerlijk geslapen, lekker douchen en naar t ontbijt. We besluiten een full english breakfast te nemen. Nou daar teren wij de rest van de dag nog op..... Gebakken ei, witte bonen in tomatensaus, plak bloedworst, poffertjes, een worstje, tomaten en gebakken champignons en uiteraard toast. Propvol stappen we in de auto richting Inverness.

O ja links rijden.... Het is al lekker zonnig en we hebben een prachtige rit terug naar Pitlochry. We besluiten om aan te rijden via Loch Ness dus we negeren de melding om rechts af te slaan, wij willen binnendoor. Nou dat ging lekker mis, bij Calvine gingen we een hele andere kant op als we wilden dus maar even een zijstraatje in om te keren. En wat een uitzicht we hier ineens hadden! Een gemetselde boogbrug en wij over t water heen.... Heel bijzonder, een brug over een brug! Hierna vlug weer terug en tante Garmin maar braaf volgen, tot op zekere hoogte. Dan toch maar lekker de kont tegen de krib en lekker de autoweg verlaten. Een weg vol prachtige uitzichten. Als we Fort Augustus inrijden ziet Ro een bordje met toilet . Maar eventjes een sanitaire stop. Het is ontzettend druk op de parkeerplaats en we vragen ons af wat er te zien is. Toch maar eens gaan kijken en we zien een sluizencomplex, niet een gewone sluis maar eentje die trapsgewijs is opgebouwd, helemaal leuk wordt het als een kleine boot de "trap" afgaat. Nadat we het schouwspel hebben aanschouwd wordt de lokale slager bezocht die ook heerlijke broodjes en koffie verkoopt en een kleine pitstop wordt gemaakt. Na onze lunch gaan we verder richting "Loch Ness". Loch Ness is een ontzettend groot meer en vooral bekend vanwege de sage dat er in t meer een monster zou leven die ze Nessie hebben genoemd. We proberen het monster te spotten vanuit verschillende stopplekken maar helaas laat Nessie zich niet zien vandaag! Wel vinden we een geocache op een mooie stopplek waar je zelfs naar beneden naar t water kunnen. We rijden langs Urquhart Castle en stoppen om t te kunnen bewonderen. Als we de rij wachtende voor de kassa zien en er nog een buslading Japanners stopt doen we t toch maar niet, we bewonderen t wel van afstand.
Via Inverness rijden we naar ons nieuwe verblijf voor komende nacht en bij aankomst werd ons vermoeden bevestigd, een heus kasteel waar we slapen.
Na onze check-in krijgen we een kleine uitleg van de gastvrouw en brengt ze ons naar de kamer. Nadat alles is uitgepakt krijgen we toch honger en besluiten we een maaltijd te nuttigen in het kasteel. Na het eten struinen we door het kasteel en treffen we stomtoevallig een stel die ook in ons vorige hotel waren. Het blijken ook nog eens Nederlanders te zijn. Tijdens dit gesprek horen we dat er een rondleiding wordt gegeven om 21.30 uur, deze pikken we natuurlijk eventjes mee. We gaan terug naar de kamer om even tv te kijken maar dan vallen we in slaap.... Als we wakker schieten loopt t al tegen middernacht, ja die tour is allang afgelopen! Dan maar klaar maken voor de nacht en verder tukken. Wel valt t ons op dat t buiten niet helemaal aarde duister donker is op dit tijdstip. En daar hebben we inderdaad over gelezen, op de Shetland eilanden wordt t in de zomer helemaal niet donker, er is een soort "donkerte" in de nacht zoals het ook tijdens een hevige regenbui kan zijn. We zitten op t noordelijkste punt van onze tour dus dat hebben we ook maar mooi meegemaakt

• 07 Juni 2016 - 12:25

Silvia:

Gelukkig hebbeb jullie lekker geslapen in jullie bijzondere bed! :)

• 07 Juni 2016 - 22:16

Doetie En Jan Gosselaar:

Hoi hoi, weer een hele belevenis...De foto van het ontbijt vond ik heel bijzonder...Jeetje bonen s 'morgens ha ha...En vergeet de bloedworst niet pfff En nu in een heus kasteel geweldig toch...Ja dan val je ook in slaap met je prins...Het is toch een hele belevenis om te lezen .Jullie engels zal met sprongen omhoog gaan...Nog een nachtje in het kasteel geniet samen en morgen weer een nieuw avontuur...
    Welterusten....