Voorpret! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van RoCaRo - WaarBenJij.nu Voorpret! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van RoCaRo - WaarBenJij.nu

Voorpret!

Door: Ca

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

13 Oktober 2018 | Nederland, Heerlen

Met nog 17 dagen op de teller heeft de voorpret vandaag weer een nieuw hoogtepuntje erbij! We hebben de reisbescheiden ontvangen. De afgelopen maand druk bezig geweest met allerlei randzaken. Reisapotheek controleren en aanvullen, een afspraak bij Ease Travel omtrent de vaccinaties en uiteraard de malariaprofylaxe, aanschaf van SD kaarten, het zorgen voor de nodige documenten voor het invoeren van medicijnen. Maar vandaag is echt de topper. Nu beginnen we echt t gevoel te krijgen dat we op t punt staan om een zeer bijzondere en prachtige reis gaan maken! Terwijl ik dit type hebben we hier in Nederland heerlijk weer, op 13 Oktober nog 26 graden, met in het achterhoofd dat wij dit binnenkort 3 weken lang hebben..... Lezend door de reisbescheiden is het haast onnodig te zeggen dat we ons er meer en meer op verheugen. Het gaat binnenkort echt gebeuren.

Verslag uit: Nederland, Heerlen

Rondreis Grand Tour Zuid Afrika

Volgend jaar zijn we 25 jaar getrouwd, wat in de huidige tijd bijna een unicum is, en dat willen we toch niet zomaar voorbij laten gaan! Maar ja, dan komt de vraag waar gaan we heen, wat gaan we doen? Allerlei ideeën passeren de revue. Tijdens een gesprek met vrienden valt Zuid Afrika. Mmmm Zuid Afrika, klinkt niet verkeerd. We struinen het internet af en worden met de minuut enthousiaster. Al snel vinden we een site die een reis heeft waar wij wel oren naar hebben. Grand Tour Zuid Afrika met onder andere Johannesburg, safari in Kruger Park, Swaziland, Lesotho,
Kaapstad. Een georganiseerde reis die ons van van hotel naar hotel vervoert met een bus. In 3 weken een prachtige rondreis maken en mooie dingen zien. Geen geregel met campings van te voren boeken , lekker ontspannen in een bus zitten en overal tekst en uitleg bij krijgen. Drie weken is lang maar dat hebben we eerder gedaan. We besluiten het te doen en beginnen voorzichtig dingen te plannen en te regelen op t werk. Tja, je bent toch een maand afwezig op je werk. Zo 1 2 3 is t niet geregeld en we moeten onze oorspronkelijke plannen wijzigen. We besluiten de reis eind Oktober half November te maken. De lente is dan volop aan de gang in Zuid Afrika dus we pikken nog even wat warmte mee. Mooie bijkomst is om bij t reisgezelschap de reis op het eindpunt (Kaapstad) te verlengen waar we dan ook gebruik van maken. Als we vanuit alle kanten groen licht hebben kunnen we boeken. Nu kan t aftellen en voordromen beginnen!