Dag 7 - Reisverslag uit Taynuilt, Verenigd Koninkrijk van RoCaRo - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Taynuilt, Verenigd Koninkrijk van RoCaRo - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

09 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Taynuilt

Een lekker relaxt dagje. Vandaag de meeste kilometers maken van de hele vakantie dus rustig aan en niet veel stoppen. Er staan 2 stopjes op t programma, naar Glenfinnan naar het beroemde viaduct die in een Harry Potter film is te zien en de Ben Navis, de hoogste berg in het Verenigd Koninkrijk.

Maar eerst een laatste ontbijt bij Linzi en Andy, ze staan zelfs de hele tijd bij ons te kletsen. Maar dan wordt het toch echt tijd om deze hartelijke mensen gedag te zeggen. We hebben enorm genoten van de Isle of Skye en t voelt een beetje moeilijk om weg te gaan, maar ook dat hoort bij vakantie!

Vanaf Staffin komen we langs een memorial voor alle soldaten die hun leven lieten voor t vaderland. Zeer indrukwekkende sfeer hangt er en overal zijn kransen met klaprozen. Klaprozen, in t engels een poppy, staan hier symbool voor alle soldaten die vielen tijdens de eerste en tweede wereld oorlog maar ook alle conflicten sindsdien. Bijzonder om deze plek bezocht te hebben.

Dan gaan we naar onze volgende stop het Glenfinnan viaduct. Hier komen we tegen 12.30 aan. Helaas net de stoomtrein gemist, dat zou helemaal een mooie sfeer hebben gegeven. Als je op de parkeerplaats staat vraag je je af waar t viaduct is! We gaan naar het bezoekerscentrum en daar vind je rijen met Harry Potter artikelen. Ongelofelijk! Na een lekker kopje koffie gaan we op zoek naar het viaduct. Ineens zien we een stukje achter een rij bomen.... Is t dit..... Hahahaha alweer een illusie armer! We zien mensen op een rots staan en besluiten daar ook maar eens te gaan kijken. Vanuit hier is het viaduct inderdaad indrukwekkender en ook nog eens een prachtig uitzicht.

Volgende stop de Ben Navis. Zodra we bij Fort William aankomen volgen we de borden richting visitor centre. We hebben folders gezien dat er een kabelbaan is dus die willen we nemen. Aangekomen bij het centrum vragen we ons af waar de kabelbaan is. Dan maar eens binnen vragen. Een Japanner heeft hetzelfde idee en zo horen we dat we zeker nog 5 miles terug moeten om een zijberg van de Navis te bezoeken.... De top van de Navis is alleen te voet te bereiken en daarvoor heb je 5 uur op en 2 uur naar beneden voor nodig..... Dat gaat m dus niet meer worden vandaag!
Tijd om richting hotel te vertrekken. Nog een dikke 2 uur rijden maar dan zijn we er op tijd. Gelukkig is t weer nog heerlijk vandaag( graadje of 22) en t uitzicht is weer prachtig.

Als we t weggetje naar ons hotel inslaan slaat ons de schrik om t hart.... wat is dit nu.... Hotel is 1 bouwput en staat in de steigers en een paar graafmachines zijn hard aan t werk in de "tuin". We worden aangestaard door de werklui, wat komen die doen? En wij denken alleen maar " wat nu, sta je hier". We voelen een red mijn vakantie aankomen.... Gelukkig blijkt 1 van de werklui de eigenaar te zijn en die vind t vreselijk dat we voor t verkeerde hotel staan. Hij haalt een klapper met alle aantekeningen en kan ons tot onze grote vreugde vertellen dat alle reserveringen verspreid zijn naar omliggende hotels. Pffff gelukkig, alleen is t even afwachten waar we nu weer terecht komen! Het valt gelukkig reuze mee, het hotel ziet er prachtig uit en de kamer is prima! We hebben heerlijk gegeten in t restaurant en zitten nu met een wijntje en een whisky nog even na te kletsen over onze avonturen! Al met al kunnen we zeggen alles kump goot!

• 09 Juni 2016 - 22:04

Doetie En Jan Gosselaar:

Ha vakantie gangers....Weer een prachtige dag gehad zo te lezen...En weer mooi weer dat maakt alles prettiger....En dan de schrik van het hotel ha ha....Gelukkig is alles nog op z.n pootjes terecht gekomen...Geniet nog na van deze dag...Van jullie wijntje en whisky....En voor straks welterusten en slaap lekker...Morgen weer een mooie dag...