09-07-2015 - Reisverslag uit Victoria, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu 09-07-2015 - Reisverslag uit Victoria, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu

09-07-2015

Door: Ca

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

09 Juli 2015 | Canada, Victoria

Hè hè even rustig zitten, even uitblazen van een dagje Victoria. We waren al vroeg op pad vanmorgen. Een wandelingetje van een kilometer of 4 langs de kustlijn om in t centrum te komen. Prachtig dat ze hier zo'n strook hebben aangelegd voor wandelaars en die komen we ook veelvuldig tegen en veel hardlopers op dit stuk. Groot voordeel dat er hier geen fietsers mogen komen dus je kunt op je gemak wandelen. De brug over en we staan in het centrum. Meteen worden we al geconfronteerd met de vele dakloze die hier nog liggen te pitten. Hun hele hebben en houden in de winkelkarretje gepropt. Gelukkig hebben we een kaart van de receptie van de camping gekregen waarop allerlei dingen staan aangekruist. We willen meteen door naar de Hop-on Hop- off bus en vinden ze vlak voor The Empress hotel. Een ritje van 90 minuten door een groot gedeelte van Victoria. We zien Chinatown, Victoria downtown, het Beacon Hill Park, Oakbay, de plek waar Highway 1 eindigt mile zero en andere prachtige gebouwen. Na de rondrit lopen we het centrum in en verkennen we de stad. We lopen lekker een tijdje rond tot het tijd wordt om een hapje te eten. Gisteren hebben we op de kaart reclame gezien voor de Dutch Bakery en daar gaan we lekker een kroketje eten! Als we de serveerster komt voor onze bestelling op te nemen vragen we of we in t Nederlands mogen bestellen, de blik is onbetaalbaar! Een smile van oor tot oor, yes you can! Ze begrijpt Nederlands nog wel maar kan t bijna niet meer terug praten. We vertellen dat onze vakantie er bijna opzit en dat we zin in kroketten hebben. Ze vindt t schitterend. Als we aan t eten zijn komt ze langs om te vragen of ze lekkerder zijn als in Nederland en ze zijn heerlijk. Echt met de hand gemaakt. Oh wat smaakt dat!

Tijd om weer naar buiten te gaan waar t zonnetje al lekker haar best doet. We zien souvenierwinkels, Darkvader die op zijn viool staat te spelen, een groot winkelcentrum Hudson Bay en The Thunderbird Park. Van al dat geslenter worden we moe en we maken nog maar eens gebruik van de Hop-on Hop-off bus. Lekker even verstand op nul en laten koetsjen...... Tijdens de rit valt t Ro ineens in dat we vanavond de koffers moeten inpakken! Morgen vertrekken we naar Cruise Canada om de camper weer in te leveren. Oh chips ja, dat is waar ook. Als we terug zijn bij The Empress Hotel loopt het tegen vijf uur, even naar de Mc voor een hapje en dan met de watertaxi naar de camping.

Eerst even rustig zitten en dan de koffers inpakken. Het leuke is dat we nu een Deens gezin naast ons hebben staan die pas zijn begonnen aan hun trip. Ze zijn de koffers aan t uitpakken en de camper is nog hartstikke schoon! Wij gaan zo ook de koffers pakken maar dan om ze te vullen en onze camper kan wel een flinke wasbeurt gebruiken.

Met een uurtje is alles gepakt en dan vraag je toch weer af waarom bepaalde dingen toch echt mee moesten en hoe hadden we alles ook alweer ingepakt? Welke dingen hebben we morgen nog nodig en wat moet er in de trolly's voor 2 dagen Vancouver en wat kan de grote koffer in...... Het is even chaotisch maar met ons drieën is het zo gepiept. Nog een laatste check of echt alles leeg is, en dan komen potverdikkie in de vriezer nog bbq vlees tegen, hahahahaha dan hebben we morgen een lekker ontbijt zal ik je zeggen! Voor de laatste keer in de camper douchen, ik verlang nu inmiddels wel naar onze eigen douche!

We genieten nog even van ons prachtige uitzicht en geven onze route in op de TomTom. Een klein uurtje tot aan Swartz Bay waar we uiterlijk om 10 uur moeten zijn. Om 11 uur varen we uit naar Tsawwassen Bay in Vancouver waar we tegen half 1 zullen arriveren. Dan nog een uurtje naar Cruise Canada en dan zit onze trip er toch echt op...... Vanuit Cruise Canada gaan we met een transfer naar het Sylvia Hotel vlakbij The English Bay. Nog even lekker 2 dagen uitrusten voor zondag onze terugvlucht zondag.

• 10 Juli 2015 - 07:28

Silvia:

Dat klinkt als een bijzondere stad!
    Ik kan me helemaal voorstellen hoe lastig het is om alle koffers weer in te pakken! Succes nog met de laatste trip naar Vancouver!

• 10 Juli 2015 - 07:29

Chrisja :

Hallo, Ik heb echt mee genoten van jullie reis. Ieder avond heb ik gelezen. Soms waren er niet zo'n leuke gebuurtenisen, zoals de branden en al dat rook. Maar jullie hebben veel gezien. Ik hoop dat Canada jullie toch heeft bevallen.En wie weet doen jullie did nog een keer paar jaartjes verder, Zo heb nog 2 leuke dagen in Vancouver. Veel liefs van Secondo en Chrisja.