01-07-2015 - Reisverslag uit Edmonton, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu 01-07-2015 - Reisverslag uit Edmonton, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu

01-07-2015

Door: Ca

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

01 Juli 2015 | Canada, Edmonton

01-07-2015

Hoera we zijn al vroeg wakker, we hebben de dag alweer mee! We ontdekken tijdens een kop koffie de plattegrond te hebben bestudeerd dat de camping een wasserette heeft. Toch maar eens even kijken want de handdoeken kunnen na een paar keer op de hand te zijn gewassen wel eens een echte wasbeurt gebruiken! Handdoeken mee, wasmiddel mee en juh. Was in de wasmachine, wasmiddel erop, geld erin en hoppa.... Zet Ca de droger aan.........hahahahaha oké dan! Dan maar weer opnieuw geld halen en nu op de juiste knopjes duwen! Zelfs iets simpels als wassen is hier een avontuur. We zetten t droger deurtje open en hopen dat hij strakjes nog zijn werk wilt doen voor ons geld. En het zit ons vandaag mee, als de was klaar is kan t meteen de droger in!

Dan het volgende avontuur, de stad in met openbaar vervoer! Bij de receptie hebben ze ons al een goede uitleg gegeven en dan staan we ineens aan de bushalte. We weten dat we lijn 33 moeten hebben tot aan de South Gate Mall en dan moeten overstappen op lijn 9, uitstappen op 8715, 109 street om een ontbijtje te gaan eten bij The Urban Diner. Een restaurant van de oom van een vriend. We doen er een dik uur over om daar te komen terwijl t 5 kilometer van de camping af ligt! Tot aan de Mall is het geen probleem, we stappen in bus 33, we checken of we de juiste kant op gaan en wegwezen maar. We hoeven geen kaartjes te kopen want het is immers Canada Day vandaag. We vinden t vreemd dat er toch mensen zijn die kaartjes kopen, dat hoeft toch niet? We zuilen t wel toch maar even bij de volgende buschauffeur vragen voor de zekerheid. Nou wat was dat een hork zeg, die had echt plezier in zijn werk of was met het verkeerde been uit zijn pick up truck gestapt vanmorgen. Tjonge jonge jonge, de vriendelijkheid zelve. Dit is toch wel de eerste onvriendelijke Canadees die we tegen komen, buiten die naast ons op de camping momenteel. Een Franstalige Canadees die s' avonds om de minuut uit zijn super-de-luxe camper komt om de schotel van zijn tv weer opnieuw af te stellen. Hij krijgt waarschijnlijk RTL5 niet perfect door.... Er kan geen goeie dag vanaf. Geen probleem monseigneur het kan ons niet boeien. In ieder geval, we moesten kaartjes kopen, hoe kwamen we erbij dat op Canada Day openbaar vervoer gratis was, en wisselen kon hij ook niet.... Nou en have a nice day 2 you assh..... Dan maar naar de Mall en zien dat we munten kunnen krijgen en gelukkig lopen er wel nog vriendelijke mensen op deze aarde rond die een paar toeristen wel fatsoenlijk kunnen helpen. Weer terug naar t busstation en gelukkig zien we mister charming net vertrekken, daar wachten we graag een kwartier op. De volgende buschauffeur is vriendelijk en maakt grapjes onderweg, wat een verschil.

Omdat we van te voren op Google Earth hebben gespiekt zien we ineens dat we goed zitten en ja hoor daar is The Urban Diner! Jippie we hebben het gehaald! Ondanks het late tijdstip is het er ontzettend druk en staan we in de rij te wachten. Als we aan de beurt zijn vragen we naar de eigenaar, Cyrilles zit op een andere lokatie vandaag! O wat jammer, we hadden m graag ontmoet. Maar we besluiten dan toch maar te gaan zitten en eten te bestellen. Dan komt er een sms binnen, waar zijn jullie? Sorry maar we zitten bij The Urban, O shit en ik ben bij The Manor.... Komen jullie dan nog hierheen vandaag? Nou dat doen we wel hoor, stuur het adres maar dan komen we wel die kant op als we gegeten hebben. We zien wel waar we uitkomen. Even later een app, ik kom naar jullie toe en zo staat Cyrilles even later voor onze neus! Zonder dat we 1 woord hebben gesproken zien we dat t m is, jeetje de gelijkenis is treffend. Het is net alsof we een versie van Marc in de toekomst zien! Bizar gewoon. De ontmoeting is alsof we elkaar al jaren kennen en t gesprek is hartelijk. Dan wordt t voor Cyrilles tijd om weer terug te gaan. We beloven morgen voor we weer terug richting Jasper rijden nog even aan te komen voor een kop koffie. We vragen de rekening en krijgen te horen dat die al betaald is....... Dat hadden we kunnen weten, een echte familie streek! Maar toch heel hartelijk bedankt, we hebben ontzettend lekker gegeten. Een echte aanrader, The Urban Diner op 8715, 109 street! Een uitgebreide Canadees ontbijt/ lunch voor niet veel geld, hé we blijven Nederlanders hè! En voor de Nederlanders, en ook de Canadezen natuurlijk, ze hebben er poffertjes!

Als we weer buiten staan loopt het tegen 13.30 en hebben we geen zin meer om het echte centrum in te gaan, we hebben ook al vernomen van diverse bronnen dat het tegenvalt. We gaan terug naar de camping, het is tijd om te luieren en ieder doet waar hij zin in heeft, we hebben per slot van rekening vakantie! De terugreis loopt aanzienlijk soepeler dan de heenreis en voor we het weten staan we weer voor de camper. De stoeltjes gaan naar buiten en lekker genieten van t zonnetje wat zich zo nu en dan laat zien! We hebben een heerlijk relaxte late middag op de camping, tijd voor een goed boek voor Ca, Robin en Robert zijn blij met hun WIFI. Lekker kippetje op de bbq met nog koude schotel die we van Tante Chrisja mee hebben gekregen. Een babbeltje met de andere buren, de vuurkorf aan en marshmallows smelten. Wat een heerlijk luie middag/ avond. We waren eigenlijk van plan om op te blijven tot het vuurwerk om 23 uur, die zou volgens onze buurman (een doogemoedelijke Inuit) te zien zijn vanaf de berg. Maar het is zo lekker warm bij de vuurkorf dat ons spontaan de oogjes beginnen dicht te vallen. Bedtijd! Robin heeft t vuurwerk wel gehoord maar wij hebben helemaal niks gemerkt.

• 03 Juli 2015 - 20:41

Chrisja:

Ik lees dat jullie Edmonton is tegen gevallen. Maar jullie hadden een gits nodig, er is toch vanalles te zien, maar op je eentje en zonder vervoer is moeilijk. Maar nu hebben jullie lekker uit gerust bij de Camper, dat is ook wat waard. Zo dan morgen vroeg gaat weer verder.