23-06-2015 - Reisverslag uit Okanagan, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu 23-06-2015 - Reisverslag uit Okanagan, Canada van RoCaRo - WaarBenJij.nu

23-06-2015

Door: Ca

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

23 Juni 2015 | Canada, Okanagan

Bij vetrek vanaf de camping willen we onze sanistation leegmaken bij de sanidump alleen is deze helaas gesloten, dan maar onderweg. Er staat een lange rit op t programma vandaag maar absoluut geen straf. We zien bergen met sneeuw, een paar herten, een eagle ziet iets lekkers en de ene vrachtwagen nog groter als de andere. Langzaam zien we het landschap veranderen, de berghellingen worden minder bebost en droger. Het is ook meteen te merken aan de temperatuur. We schatten dat we van een graad of 20 echt wel richting de 30 zijn gegaan. Ineens zien we borden van een sanidump. Gelijk maar even gebruik van maken. Slang op de afvoerpijp $5 erin en juh. Volgende halte is water bijvullen en we kunnen weer op pad. Alweer een ervaring rijker.

Onze volgende camping ligt aan de highway dus is gemakkelijk te vinden. Okanagan Lake ligt direct aan t prachtige meer met aan de overkant het Okanagan Provincial Park. Het zijn kampeerplekken dicht op elkaar maar wel lekker ruim. Tegen 17 uur hebben we ons plekje gevonden en gaan we eerst bij t meer kijken. Wat een uitzicht hebben we hier, het Okanagan Prov. park ligt in de zo'n en levert hierdoor prachtige plaatjes.

Dan maar terug naar ons plekje, we krijgen honger. Bbqer Robin bakt een lekker visje en pa en ma krijgen langzaam feeling voor het bakken van aardappelen maar echt bruin worden ze nog niet! Hierna melden we ons even bij de parkwachter en lopen we een blokje over de zuid camping. We zien een gebouw met sanitaire voorzieningen. We kunnen er afwassen, douchen en naar t toilet. Het water voelt warm aan van de douches dus besluiten we morgenvroeg hiervan gebruik te maken. Hierna lopen we richting de noord camping, een wandeling van ongeveer 3 kilometer met een hoop informatieve borden onderweg. We komen zelfs een niet schuchter eekhoorntje tegen. Wat zijn die klein hier, in Nederland zijn ze veel groter. Tegen 21.30 zijn we weer terug en na t eten van een ijsje zoeken we onze bedjes op.

Die nacht slapen we vrij onrustig, het is nog lang warm. Tegen 05.30 zijn we wakker en ja als we dan toch al wakker zijn dan gaan we maar meteen douchen. Hebben we dat al gehad. Ik verheug me op een lekkere douche maar het water is ijskoud en na wachten wordt het iets warmer maar het blijft een adembenemende ervaring. Terwijl we een kopje koffie met een boterhammetje eten bereiden we onze rit voor vandaag voor. We gaan richting Glacier. Tegen 8.30 verlaten we Okanagan Lake.

• 24 Juni 2015 - 21:17

Silvia:

Jammer van de aardappels! Gelukkig hebben jullie nog even om de bakwijze te perfectioneren :)

• 25 Juni 2015 - 15:13

Petra:

Leuk om te lezen( na heel wat zoeken, pagina na pagina en maar kijken of ik wat van jullie vind) dat alles goed gaat.
    Wordt al erg jaloers op deze ervaring van jullie.
    Dikke knuffel van ons allen.

• 25 Juni 2015 - 18:37

Ingrid: