Excursies geboekt - Reisverslag uit Nederland, Nederland van RoCaRo - WaarBenJij.nu Excursies geboekt - Reisverslag uit Nederland, Nederland van RoCaRo - WaarBenJij.nu

Excursies geboekt

Door: Ca

Blijf op de hoogte en volg RoCaRo

01 April 2015 | Nederland, Nederland

Na een aantal dagen kwijlen voor de computer en het heen en weer appen van foto's vanmiddag samen met Robert een aantal excursies geboekt.

De eerste is een gondelritje in Banff. Op 25 juni worden we met een gondel naar Sulphur Mountain gebracht. Daar mogen we op 2281 meter gaan genieten van het spectaculaire uitzicht over 6 bergtoppen en de 1 kilometer aangelegde paden. Aangezien gondelritjes niet tot mijn favoriete bezigheden behoren mag ik 's avonds uitbibberen in het thermale water van de Upper Hot Springs. Even relaxen in water met een temperatuurtje tussen de 37 en 40 graden. Wat zullen we heerlijk slapen die nacht!

Als we op 28 juni van Yoho naar Jasper rijden komen we door de Icefields. Een route van een 300 kilometer door de bergen met uitzicht op toppen met eeuwige sneeuw en ijs. Halverwege ligt het Columbia Icefield Discovery Centre. Hier maken we een skywalk! Lopen over een uithangbrug met een glazen vloer zo' n 280 meter boven de valley. Onder je watervallen en uitgesleten rotsen en boven je de prachtige bergen. Hierna stappen we in een Ice Explorer die ons naar Athabasca Glacier brengt. Hier mogen we wandelen over ijs wat al honderden jaren oud is en zo dik zou zijn als de Eiffeltoren hoog is. Ik ben benieuwd!

Morgen mag ik de Nationale Parken gaan boeken. Ik ben er helemaal klaar voor en heb veel uitgezocht de afgelopen dagen. Er staan er 5 op ons verlanglijstje. Als dit gedaan is zitten we helaas alweer halverwege onze rondreis.

• 19 Juni 2015 - 22:10

Mau:

Ooohww en zit de winterjas in de koffer?